micaryn

Jannat tajri min tahtiha al-anhar
Silent Storm (Norway) - Carl Espen

【歌词翻译】Silent Storm / 寂静风暴

By Carl Espen

Head to toes
全副武装
Flesh and bones
血肉之躯
Should feel whole
理应圆满无憾
But the void
却为虚无吞噬
A silent storm
一场寂静风暴
I’m here to use my heart and my hands
凭十指一心立于此世
Somehow the bruises changed my plans
历经伤痛,另择殊途
And there’s a silent storm inside me
一场寂静风暴,自内而外将我席卷
Looking for a home
寻觅栖身之处
I hope that someone’s gonna find me
待君临
And say that I belong
予我归属
I’ll wait forever and a lifetime
直至永恒消逝,生命燃尽
To find I’m not alone
终非孑然一身
There’s a silent storm inside me
一场寂静风暴,自内而外将我席卷
Some day I’ll be calm
终有一日,我将不再躁动
Some day I’ll be calm
终有一日,我将归于平静

Ask myself
扪心自问
What comes next
前路扑朔
Will I fly?
我将振翅高飞
Will I fall?
抑或铩羽坠落 ?
My silent storm
这场寂静风暴
I’m here to use my heart and my hands
凭此心此盾立于世间
Somehow the bruises changed my plans
历经伤痛,命途辗转
And there’s a silent storm inside me
一场寂静风暴,自内而外将我席卷
Looking for a home
寻觅栖身之处
I hope that someone’s gonna find me
待君临
And say that I belong
予我归属
I’ll wait forever and a lifetime
直至永恒消逝,生命燃尽
To find I’m not alone
终非孑然一身
There’s a silent storm inside me
一场寂静风暴,自内而外将我席卷
Some day I’ll be calm
终有一日,我将不再彷徨
Some day I’ll be calm
终有一日,我将翩然着陆

Some day I’ll be calm
终有一日,我将安心此处


(亲友推荐的歌,单曲循环二十遍,初听很队长,越听越盾铁。私心翻译,放飞自我,不信不达不雅,见谅)

评论(2)

热度(36)